Search This Blog

Monday, May 31, 2010

Kankaan asennus

Jouduin vielä ottamaan sängyn rungon pois, jotta sain katon kankaan paikoilleen.
Katto kankaan asennus oli juuri niin hankalaa kuin pelkäsinkin. Takaosasta kangas oli jätetty Reimon tehtaalla niin naftiksi, että oli huomattavia hankaluuksia saada se pingotettua listan alle.

Nyt kriittiset paikat on kiinni, ja viimeistelyyn menee vielä ilta.

I needed to take the bed out to get the "tent" fabric assembled. This really was a hard part as Reimo factory haven't left so much extra material to play with.
Now all the critical parts are in, and i can continue to finish the job.

katon sisäverhouksen trimmausta


Katon reiän reunat pehmustettu ajoneuvohuovalla.
Edges of the hole are trimmed with soft automotive fabric.

Reimon oma reiän viimeistely lista on niin karun näköinen, että päätin tehdä tän mieluummin orkkis verhoilulla.
Reimos own trim for the edge was so ugly that i decided to trim it with original roof fabric.

Tässä huono kuva reiästä ja sisäkaton verhouksesta
Picture of hole and roof upholstery

Saturday, May 29, 2010

Äänieristettä

Seinissä on ensin dynamat ja sitten 30mm solumuovi/kumi/folio eriste



Tähän laitan kuvan takaluukusta joka ei enää äänieristyksen jälkeen jaksa nousta ylösasti, siis laitan sitten kun saan ladattua sen tänne.


Sänky, katon mekanismi ja katto asennettu


Sisäkaton verhous vaihtui hämähäkinpesiä täynnä olevasta saab kankaasta perus harmaaseen. Hirveä homma raapia vanha kangas ja vaahtomuovi pois, myös liimojen ja niittien nyppiminen vei aikansa.
25 years old upholstery with all the spider nests is now changed to basic gray fabric. Terrible job to get all the foam paddig and glue away. There was also about zillion staples in the frame, took a while to get those off.

Tässä sänky nukkuma asennossa
Bed in sleeping position

Katto neljännessä pohjamaalissa,30 vuotta vanha lasikuitukatto oli vähän elänyt. Ei se vieläkään virheetön ole, mutta luottaa tälle kesälle.
4th primer, fiberglass roof has lots of imperfections but i will do it again next winter.

Auton väriseksi maalattuna. Keskiosa teipattu hopeaksi jottei olisi paisteella liian kuumaa.
Painted. Center section wrapped with silver vinyl, may not be so hot in summer.

Vielä kankaan viritys paikoilleen ja retkeily voi alkaa.
Still need to put the tent fabric on.




Tässä kuvia kun auto tippui nosturilta, onneksi Erno pääsi alta pois.

Wednesday, May 26, 2010

Reikä katossa

suomen ainoa Bluestar, jossa oli ehjä kattoverhoilu on nyt teurastettu.
Only Bluestar in Finland with mint headliner butchered.

Tässä kuvia sisustanosista ja katosta vielä kun ne oli Tunisiantuontiautossa
Some pictures of the roof and interior while still in Tunis import.






Friday, February 05, 2010

Tölkki käy ja ...


Kukkuminen pitäisi varmaan sisällään myös sen että sillä voisi ajaa. Nyt on vielä mietittävänä miksi kytkinpoljin on kova kuin kivi. Todennäköisesti painelaakerin ja kytkinhaarukan yhteenasentaminen on mennyt taas pieleen (niinkuin se menee joka ikinen kerta) Ei vaan millään viitsisi irrottaa taas konetta, pakko mikä pakko.
Engine running. Still need to figure out why the clutch is hard as a rock. Release bearing is probably not attached to fork, happens every time i put the engine and gearbox together. Well, have to take the motor away,,,, again.


Jarrut on kasattu ja ilmattu, vielä käsijarrun säätö vasemmalta puolelta.
Brakes installed and bleeded, still need to adjust handbrake.

Kuvissa Mr. Alhoracing jyrsii pieniä modifikaatioita jarruadaptereihin.
Alhoman machining the caliber brackets.




Myös uusi tankki on kuvissa. Bensalijastossa on kaikki uutta täyttöputkelta lähtien.
New gas tank. Everything in fuel lines is new, from the filler to tank.

Friday, December 04, 2009

project zwo etuvalot

Tämmöiset valot hankin, taidan kuitenkin valita EA maskin tuon tilalle.



etujarrujen ensimmäinen versio lopullisesti valmis

Friday, October 09, 2009

Mustat vanteet koe sovituksessa


Porsche Cup2 vanteet mustaksi maalattuna.
Mikäli joku tietää järkihintaisen pulverimaalarin, ota yhteyttä.
Nämä maalattu ruiskulla ja värin pysyminen on vähän niin ja näin.
Tuohon reunaan tulee vielä hopeinen raita.
Porsche cup2 with 5*112 pcd painted black.


Konekin meni jo eilen paikoilleen, mutta unohdin ottaa kuvia. Pakosarjaa en ole vieläkään löytänyt, joten taidan lainata ratataksista.
Engine is also in, forget to take pictures. Havent find the header, well, i will borrow the Racetaxis one.

Sunday, October 04, 2009

Jarru- ja alustahommia

Takatukivarret putsattu ja maalattu.


Etujarrujen adapteri työn alla.

VW jarruille onkin jo valmiina, mutta Porschen satulan malli olisi tässä.


Valot kasattu ja testattu. Vielä pitää laittaa takavalojen Bluestar kehykset kun löydän jostain.

Monday, September 28, 2009

Muutama lisäkuva

Tässä toivottavasti parempi kuva koneesta.


Kuva Porsche CD:stä ja ratista. Kuvassa näkyy myös ilmastoinnin ohjaamo-osa

Sunday, September 27, 2009

Ikkunat tummennettu



Sain vihdoin myös avattavat liukuikkunat tummennettua.
Kesti hieman että keksin miten ne puretaan.
Kaikki takaosan ikkunat on nyt kalvotettu 20% naarmuuntumattomalla kalvolla.

Pikku päivityksiä

Kone valmiina pukissa. vielä tulpat, ö-suodatin ja pakosarjat.


Takalattia päällystetty uudestaan, samoin johdot vedetty äänieriste maton alla.

Ilmastoinnin ohjaamo-osa asennettu


Porsche ratti sekä Porsche CD soitin asennettu ja CD soitin testattu.

Maalin loppukiillotus odottaa vielä hetken

Tuesday, March 13, 2007




Some pictures of left over Subaru parts.

Car doesn't progress untill i get my conversion parts from England.

Monday, February 26, 2007





Here's couple pictures of my new engine.


We will try to figure out the wiring loom next.


There seems to be some "tuning" parts in this engine.


Fly wheel is billet one with 3 puck sinter clutch.


There was also HKS dump and turbo timer.







Lots of "left overs" for Subaru guys